iksteunmalawi.reismee.nl

Aan alles komt een eind

Goedemorgen allemaal!

Vandaag is het dan echt zo ver: we gaan naar huis. Over een paar uur worden we opgehaald om naar het vliegveld te gaan waar we twee uur van tevoren aanwezig moeten zijn. (ookal is er maar 1 stijg- en landingsbaan) Het gaat natuurlijk allemaal op een Afrikaans tempo hier ;)

Wat was dit een geweldige en spannende maand. Het was niet altijd even leuk, maar dat kan natuurlijk ook niet. Het is toch heel erg anders hier in Malawi dan in Nederland. De cultuur, de mensen, het eten, maar vooral de manier van werken. Gelukkig hebben we hierbij de steun van onze huisgenootjes (dank jullie wel meiden!) en van Doingoood gehad.

Ik (Mylène) heb zeker geen spijt van deze reis, integendeel! Ik ben heel erg blij dat ik dit heb mogen meemaken en dat ik zoveel mooie, nieuwe en bijzondere dingen heb mogen zien en doen. Op de school heb ik mijn ervaring in het onderwijs kunnen uitbreiden door een aantal Engelse lessen te geven (dit gaat hier toch net wat anders). Ik vond het erg leuk om te zien hoe leuk en enthousiast de kinderen hier waren. Ze maken wel veel lawaai want ze praten ontzettend hard, maar ook daar kan je aan wennen.

Naast de school hebben we natuurlijk de laatste 1,5 week in Adziwa Orphan Care mogen werken. Dit was voor ons een hele leuke en positieve toevoeging op onze reis. De kinderen kwamen letterlijk op ons afstormen toen we er voor het eerst kwamen en dat werd elke dag een beetje erger. Je moet dan heeeeeel erg stevig staan, anders val je om. Ik voelde me hier heel erg welkom en geliefd door het personeel van het weeshuis. De huismoeders doen zo ontzettend veel voor de kinderen! Ik vond het ook heel speciaal om daar samen met Anouk als eerste vrijwilligers te mogen werken. Ik hoop zeker dat Doingoood dit als project gaat aanbieden, want er is een hoop hulp nodig.

Het is heel erg dubbel om nu weg te gaan. We hebben hier zo lang naartoe geleefd en nu is de het alweer voorbij. De tijd is voorbij gevlogen hier. We hebben zoveel leuke dingen gedaan met de meiden in het huis, mooie dingen mogen doen op het project, contact gemaakt met de lokale bevolking en natuurlijk genoten van de bijzondere dingen die ik zag en gedaan heb. Hierdoor zou ik zo nog een paar weken kunnen blijven. Maar aan de andere kant mis ik alles wat ik in Nederland heb ook heel erg. Daarom is het weer fijn om naar huis te gaan.

Hopelijk gaan de vluchten snel en komen we op de geplande tijd thuis.

Sikomo Kwambiri Malawi en misschien tot de volgende keer!

Reacties

Reacties

Elsbeth

Lieve meiden,
Wat super dat jullie de avonturen zo online gedeeld. Met het lezen van jullie verhalen was ik ook weer even terug in het mooie Malawi. Een goede terugreis voor vandaag en geniet nog van de laatste uurtjes aldaar.

Tot snel eind augustus op de Pabo!

Groet Elsbeth

Rika

Wat hebben we mee mogen genieten van jullie avontuur. Goede reis terug.
Groetjes van Rika

Ben | Doingoood foundation

Wauw, wat hebben jullie veel gedaan! Super gaaf om het enthousiasme waarmee jullie dit avontuur zijn aangegaan te mogen meebeleven, zelfs heel even in het mooie Malawi. Jullie zijn topmeiden, met het hart op de goede plaats!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood