iksteunmalawi.reismee.nl

Het afscheid viel zwaar - Anouk

Ook voor mij zit de tijd erop. Ik zet er maar even een eigen blog op, want ik kon niets meer bijvoegen bij de vorige (heel fijn!). Het voelt voor mij heel dubbel. Ik zou onwijs graag nog langer willen blijven, maar ik mis mijn familie en vrienden ook wel heel erg. De eerste 2/3 weken waren voor mij best zwaar. Ik kon mijn draai niet vinden op het project (de school). Ik had er van tevoren rekening mee gehouden dat het anders was dan ik zou verwachten, maar dat het zo anders was had ik even niet in mijn achterhoofd gehouden. Ik wilde graag ondersteunen met lesgeven en kleine activiteiten met de kinderen doen, maar doordat er examens waren werd dit lastig.

Na veel overleggen met de coordinator hier besloten we dat het beter was als ik naar het weeshuis zou gaan, Mylene zou na haar activiteiten op de school komen. Onze dagen zagen er als volgt uit: 06:30 opstaan, 07:15 lopen we naar de minibus, rond half 9-9 uur waren we dan bij de school, we deden een korte activiteit en rond 10:00 vertrok ik naar het weeshuis. Mylene kwam rond 12/1 uur aan. Ik heb echt INTENS genoten op het weeshuis. Er lopen daar ongeveeer 40 kinderen van onder de 5 jaar. Wat een bijzondere plek, wat een bijzondere mensen en wat een bijzondere kinderen. Uren geknuffeld, gedanst, gespeeld, geholpen met eten maken, de kinderen in 'bad doen', en gelachen. Het viel me emotioneel zwaar, maar ik heb besloten om er maar niet teveel over na te denken en maar gewoon heel veel liefde te geven. Het afscheid gisteren viel mij ook zwaar. Voor alle huismoeders heb ik sitenges gekocht. Ze doen zo hun best voor de kleintjes en ik ben ze zo dankbaar dat ik 1,5/2 weken mocht komen. De moeders waren intens gelukkig, ze sprongen letterlijk een gat in de lucht. :-) Daarna kwam het afscheid, dit ging niet zonder tranen. Dit is niet fijn, maar het is aan de andere kant wel een goed teken.

Ik ga niet alleen het weeshuis missen, maar ook Malawi. Wat een fijn land. Ik heb me de afgelopen maand enorm thuis gevoeld.

Voor nu ga ik even verder met mijn koffer inpakken (met veel dank aan Ilse, thanks a lot girl!). Tot snel Nederland, zie jullie morgen!

Malawi, je zit in mijn hart ?

Reacties

Reacties

Inger

Mooi!
Goede reis naar thuis.

Marieke Koren

Lieve Anouk,

Wat een ervaring, om nooit te vergeten!
Heerlijk dat je dit kon en mocht doen.
Een goede reis naar Nederland! Ook voor de andere reisgenoten natuurlijk.

Angelique

Je neemt geen afscheid Anouk in je hart neem je ze overal mee naar toe. Goede reis lieverd ik ben bij je. Xxx

Conny

Once in a lifetime ervaring! Goede terugreis mylene en Anouk!

een hele trotse mama

lieve meiden, heel fijn om jullie weer te zien morgen, maar wat heb ik genoten van jullie mooie verhalen afgelopen tijd! En wat een dankbaarheid klinkt er ook uit die verhalen! Dat jullie dit hebben mogen doen en konden doen is heel bijzonder.
tot gauw en veilige reis xxx

Marjo

Hoi nee afscheid nemen is altijd verdrietig en zeker als je weet deze mensen niet weer te zien je kan ze in je hart sluiten en Meenemen in je herinneringen. Jullie hebben een mooie tijd gehad Lief en leed gedeeld , nu een goede reis terug en doe voorzichtig. Groetjes van mij

Lenny ter Meer

Wat is jullie tijd in Malawi omgevlogen!Ik heb genoten van jullie verhalen.Jullie hebben een herinnering om nooit te vergeten.Goeie reis gewenst!

Ilse

Graag gedaan Anouk! We spreken elkaar snel.

Marina

Je hebt een pracht-herinnering gemaakt Anouk. Dit zul je voor altijd bij je dragen!

Marlene en Bart

Wat een mooie ervaring!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood