iksteunmalawi.reismee.nl

Laatste weekendje

Hoooiiiii,

Het einde van de week was nog best druk. We hebben spelletjes gedaan op de school. Ik heb vrijdag de spellen uitgelegd aan de kinderen en Anouk heeft de nagels van de kinderen gelakt. Ze waren helemaal blij, en ja zelfs de jongens wilden hun nagels mooi gelakt hebben. Donderdag zaten ze zelfs echt op ons te wachten. De docent zei dat ze wilden dat ik weer les ging geven en dat heb ik toen ook gedaan. Ik werd zelf zo blij van het enthousiasme van de kinderen. Ook al vonden ze het soms wat lastig ze waren wel actief met mijn spel aan het meedoen en hebben zelfs nog een soort dictee gedaan met de woorden.

Elke dag na de school gaan we nog steeds naar het weeshuis. Het is daar echt geweldig en we kunnen ook echt van die kleine kindjes genieten. We mogen zelf heel veel doen en ze staan voor heel veel ideeën ook open. Helaas heb ik donderdag en vrijdag wat kortere dagen gemaakt omdat ik vrij veel last heb van mijn buik. Waarschijnlijk komt dit door de malariapillen die ik nu al een tijdje moet slikken. Hopelijk gaat het nog wel over want voorlopig moet ik ze nog wel even slikken. Anouk voelt zich nu ook niet echt goed, ze is erg verkouden en beroerd. We gaan er natuurlijk vanuit dat dit snel weer over is!

We zijn net weer thuis van twee dagen genieten bijSengaBay, dat ligt aan Malawi Lake. Zaterdagochtend zijn we heel enthousiast in onze jurken, rokken en slippers vertrokken. Toen we daar aankwamen kregen we het programma te horen, maar toen was er een kleine verrassing. We wisten dat we een boottocht gingen doen, maar dat we opLizardIsland gingenhikenzat niet in onze planning. Maar daar gingen we dan… Anouk had nog wel (heel slim) dichte schoenen aan, maar ikhad natuurlijk alleen mijn sandalen meegenomen en een lange rok aan. We hebben het overleefd en het was uiteindelijk ook wel echt de moeite waard. We hebben veel kleine hagedissen gezien en een paar grotere. Na deze klim hebben we even gesnorkeld bij het eiland en lekker van het zonnetje genoten. Daarnaast hebben we een heerlijke lunch gekregen met een stukje vis, rijst en wat groente.

’s Avonds hebben we bij delodgegegeten met de meiden en de familie Maartense. Daarna is de familie met de taxichauffeur weer richting Lilongwe vertrokken en wilden wij lekker vroeg gaan slapen. Net op het moment dat we op bed lagen kwam Anouk langs om te zeggen dat er een rode maan zou komen over 10 minuten! Dus, hupla, wij weer uit ons bed en naar het strand. Dan blijkt dat het toch wel weer Afrika is, want na een uur wachten in onze pyjama kwam daar dan eindelijk de prachtige maan. Het is niet te beschrijven hoe het eruit zag maar het was zo mooi. Natuurlijk hebben we geprobeerd foto’s te maken, maar of ze nou echt goed gelukt zijn dat moeten we nog bekijken.

Vandaag waren we ook al weer erg vroeg op, om 5:15 uur stond namelijk onze wekker. Want je bent geen echte toerist als je niet naar de zonsopgang gaat kijken. Niet iedereen was zo enthousiast zo vroeg, maar met zijn vieren hebben wij genoten van het uitzicht.SengaBay is echt prachtig en voor iedereen die ooit in Malawi is een aanrader! Het lijkt net op een tropisch eiland.

Helaas is ons laatste weekend in Malawi nu ook voorbij en gaan we morgen weer naar de school en naar het weeshuis. We gaan officieel afscheid nemen op de school, daarna zullen we daar dus niet meer komen. Ik zal dinsdag ook nog op het weeshuis zijn, maarwoensdag zal ik nog op een ander project meelopen. Anouk blijft tot en met woensdag op het weeshuis en dan is het donderdag tijd om naar huis te gaan.

Het echte aftellen is nu begonnen, tot snel!

Reacties

Reacties

Marjo

Jeetje, jammer dat je last van je buik hebt Anouk, hoop echt dat t snel over is. Sjonge wat een mooie dingen maken jullie mee, ook de rode maan ben ik benieuwd naar. Zal moeilijk zijn jullie weer los te koppelen van de mensen uit Malawi. Heel veel succes nog in jullie laatste week.

Rika

Jullie hebben heel veel meegemaakt dus ook heel veel herinneringen voor later. Geniet nog van jullie laatste dagen en van de kindertjes waar jullie wat voor mogen betekenen.
Lieve groetjes van Rika en aanhang

Rika

Wat hebben jullie veel mooie dingen meegemaakt en dus veel mooie herinneringen voor later. Geniet nog van jullie laatste dagen en van de kindertjes waar jullie wat voor mogen betekenen.
Lieve groetjes van Rika en aanhang

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood